• Fri frakt över 4000 kr
  • Lager i Sverige
  • Snabb leverans
  • Hemleverans
  • Delbetalning - Räntefritt upp till 12 mån

Vanliga frågor

I butik

Vad har butiken, lagret och verkstaden för öppettider?

Butiken, lagret och verkstaden har alla samma öppettider med undantag för verkstaden som har stängt på lördagar.

Våra ordinarie öppettider är följande:

Måndag-fredag: 10:00-18:00

Lördagar: 10:00-15:00

Söndagar: Stängt

Finns varorna i butiken i Västerås och kan man köpa dem direkt på plats?

Absolut, vi har i stort sätt alla fordon och tillbehör uppmonterade för att se och sitta på i butiken. Kontrollera bara så att lagersaldot i webbshopen visar ”I lager”.

Vi har ett stort utbud av serviceprodukter samt reservdelar i butiken. Så länge lagersaldot i webbshopen visar ”I lager” så ska reservdelen finnas hemma och går att köpa över disk.

Finns produkter uppmonterade i butiken?

Ja majoriteten av våra produkter finns uppmonterade i vår butik. Så att det finns möjlighet att provsitta produkterna.

Kan man provköra produkterna?

Ja du kan provköra våra produkter som är lagliga att framföra på allmän väg. 

Vid provkörning mejla till info@fungarage.se för att boka en provkörning. 

Vilka betalsätt finns det i butiken?

I vår butik kan du betala med kort eller kontanter. Det finns även möjlighet att delbetala våra produkter med olika alternativ.

Frakt & Leverans

Hur mycket kostar frakten dit jag bor?

Enklast att ta reda på vad fraktkostnaden blir är genom att lägg varan/varorna som du tänkt köpa i kundvagnen. Gå sedan till kassan så ser du vad frakten kostar på just ditt köp.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden beror på vart i landet du bor, men vanligtvis ca 2-5 arbetsdagar. OBS: Vi skickar ut alla ordrar som inkommit innan kl: 12.00 samma dag (Gäller ej beställningsvaror).

Levererar ni till andra länder?

Bor du i Finland går det bra att beställa från FunGarage.fi

Hur går jag som kund tillväga om något är trasigt vid leverans?

Är det en transportskada måste du alltid meddela åkaren omgående vid leverans, så att denna antecknar skadan. Sedan ska du ta kontakt med Schenker och få ett ärendenummer.

När du fått ett ärendenummer ska du kontakta oss via mejl på info@fungarage.se.
Vi kommer sedan svara på ditt meddelande så fort som möjligt.

Kan man beställa på internet och hämta i butiken?

Ja, du kan beställa på Internet för att därefter hämta ut varorna i våran butik. Skriv i kommentarsfältet att du önskar att hämta varan i vår butik

Montering

Kommer varorna omonterade?

För att frakt ska kunna genomföras smidigt är våra fordon till viss del nedmonterade för att rymmas i så små kartonger som möjligt, detta hjälper även till att hålla ner priserna. Därför kan viss montering och injustering krävas. Som exempel behöver man på en moped montera framhjul, styre, framkåpa och backspeglar (viss variation kan förekomma). En elcykel kan behöva viss injustering vad gäller bromsar och ekrar. Fyrhjulingar kommer oftast med hjulen och styret omonterade. Vissa av våra produkter kräver mer montering, kontakta oss om du har frågor om monteringen på en specifik produkt så hjälper vi dig.

Kan man få en produkt färdigmonterad?

Önskas montering av oss så går det givetvis att få en sådan på valfri produkt. Efter att vi har mottagit monteringskostnaden i form av handpenning (ej återbetalbar) kan man hämta sin produkt tidigast 3 dagar efter köpet.

Prisexempel på monteringar (pris ink moms):

Moped - 1800kr

ATV (70cc-150cc) - 1500kr

Cross - 1500kr

Elcykel - 700kr

Snöslunga - 1000kr

OBS: Det går endast att få en färdigmonterad produkt om den hämtas från butiken då vi ej kan skicka färdigmonterade produkter.

I våran verkstad kan vi montera alla produkter vi säljer och är du intresserad av någon specifik produkt är du välkommen att kontakta oss på info@fungarage.se för information angående monteringskostnad.

Faktura

När får jag min faktura?

Fakturan skickas till dig via e-post i samband med att vi skickar din beställning.

För faktura- och delbetalningsfrågor, vänligen kontakta Svea Bank, tel. 08 514 931 13 eller
e-post kundtjanst.sveawebpay@svea.com

Spåra beställning

Vart kan jag spåra min beställning?

Här nedan finner du en länk för att kunna spåra din leverans. Använd ditt paketnummer. Klicka här

Registrering

Hur lång tid tar en registrering av ett fordon och vem sköter det?

Vi sköter all registrering kostnadsfritt på alla våra registrerade fordon.

Vintertid tar registreringen ca: 1-2 veckor och under sommartid ca: 2-3 veckor.
(Tiden för registreringen är ingenting som vi kan påverka).

Registreringsskylten skickas med Schenker till dig. Registreringsbeviset skickas från transportstyrelsen till dig.

Ångerköp

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten börjar gälla samma dag som varan (eller en väsentlig del av den) tas emot av konsumenten. Vid nyttjande av ångerrätten ska konsumenten utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostnad lämna eller sända tillbaka varan till näringsidkaren.

Hur du ångrar ditt köp

Meddela oss senast 14 dagar efter mottagande av din produkt via mejl info@fungarage.se eller returnera varan tillsammans med returformuläret som följde med försändelsen. Du kan även använda dig av Konsumentverkets ångerblankett som du finner här.

Returen skickas till:

Brantech imp AB / FunGarage.se

Tunbytorpsgatan 4A

72137 Västerås

Värdeminskning av använda produkter

Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. Detta gäller också om originalemballaget är skadat, eller saknas. Använd alltid genomskinlig tejp för att försluta kartongen. Användning av annan tejp innebär värdeminskning p.g.a. skadat emballage. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick. Brantech imp AB åtar sig inget ansvar för transportskador vid returfrakt. Var därför noga med att emballera varan väl, eftersom de flesta transportbolag inte tar ansvar för transportskador i händelse av otillräcklig emballering.

Ångerköp registrerat fordon

Om du har köpt ett fordon som skall registreras, kontakta oss så fort du bestämmer dig för att köra ett återköp. Så att vi inte registrerar fordonet på dig.

Om du vill använda dig utav ett förmulär för ångerköp hittar du det här

Garantier

Vad har ni för garantier?

Alla motorfordon (med förbränningsmotor) som inte är väg-registrerade, klassas som tävlings/lek-fordon. De omfattas endast av en funktionsgaranti mot fabrikationsfel. Detta innebär att maskinen skall fungera tillfredsställande när den används första gången. Eventuella brister och fel som finns vid leverans ska rapporteras senast en månad efter köpedatumet. Dessa produkter har 1-månads garanti.

Alla nya motorfordon som är väg-registrerade (gäller även mopeder klass 2) har 1-års garanti mot fabrikationsfel. Begagnade motorfordon som är väg-registrerade (gäller även mopeder klass 2) har 6-månaders garanti.

Våra övriga produkter har 1-års garanti mot fabrikationsfel.

För att garantin ska gälla måste du följa service enligt servicedokument.
Om servicebok/servicedokumentation saknas vid leverans är det kundens skyldighet att kontakta oss för att få ny dokumentation skickad till sig kostnadsfritt.
Denna service skall utföras av auktoriserad verkstad.
Glöm inte att spara kvitton från serviceverkstan.

Garantin täcker inte: Fel/skador uppkomna p.g.a. handhavandefel, oaktsamhet, skada, bristfällig/felaktigt utförd service, förslitningsdelar som t.ex. däck, batteri, bromsdelar, drivrem, lager/bussningar/tätningar, lampor etc. Garantin täcker heller inte karosseriplast eller korrosion (om inte skadan fanns redan vid leverans).

Alla garantier börjar gälla samma datum som varan köps (kvittodatum).

Reklamation

Hur går man tillväga vid en reklamation?

Du reklamerar en produkt genom att skicka mail till info@fungarage.se. För snabbare hantering av reklamationsärendet ber vi dig ange ditt ordernummer samt bifoga relevanta bilder eller videos på det aktuella problemet.

Vid en reklamation kommer vi i första hand ta in produkten till vår verkstad för kontroll.

Om reklamationen vid kontroll konstateras giltig kommer produkten repareras och returneras på företagets bekostnad. Om produkten inte går att reparera kommer en ersättningsvara skickas ut på företagets bekostnad.

Om reklamationen inte är giltig enligt gällande lag står kunden för eventuella transportkostnader samt reparationskostnad.

Reservdelar

Vart hittar man reservdelar till sin produkt?

Du hittar reservdelar till din maskin under fliken reservdelar och sedan reservdelar våra produkter.

Om reservdelen jag söker inte finns

Om reservdelen du söker inte finns så kontaktar du vår support på info@fungarage.se så hjälper de dig.

GDPR

Hur vi hanterar GDPR

Alla personuppgifter som du lämnar till FunGarage.se, Brantech imp AB, 556683-1268, behandlas med största respekt. Vi lämnar inte vidare uppgifter till tredjepart. De uppgifter du lämnar till oss sparas för att vi ska kunna fullgöra våra förpliktelser gällande garantier och kundservice.

Du väljer själv om du vill ta del av våra nyhetsutskick.

I den nya dataskyddsförordningen ingår att du som kund har rätt att bli glömd. För att få dina personuppgifter borttagna meddela info@fungarage.se. Om du som kund väljer att bli borttagen innan din garantitid har löpt ut försvårar du möjligheten att utnyttja garantin då vi inte kan se din historik.

Svea Bank som är vår Payment Service Provider uppfyller kraven för att dataskyddsförordningen och skyddar dina uppgifter mot externa intrång. När du godkänner ditt köp godkänner du deras köpvillkor.

Favoriter
Inga favoriter tillagda
Navigera
Konto